Pogrubione pozycje są pierwsze w kolejce do czytania lub jestem już w trakcie.
Anna Luboń - Mistrzynie
Krzysztof Hołowczyc, Julian Obrocki - Piekło Dakaru
Podróże z Herodotem / Lapidarium / Cesarz - Ryszard Kapuściński
A Confederacy of Dunces (Sprzysiężenie osłów) - John Kennedy Toole
http://www.modernlibrary.com/top-100/100-best-nonfiction/
http://www.modernlibrary.com/top-100/100-best-novels/
Katarzyna Michalak - Bezdomna
Adolf Hitler - Mein Kampf
Jaroslav Hašek - Przygody dobrego wojaka Szwejka
Franz Kafka
Sylvia Plath - Szklany Klosz
Nadżib Mahfuz - Rozmowy nad Nilem
Ścigając zło – Guy Walters
Ismail Kadare – Córka Agamemnona
David Toscana – Ostatni czytelnik
Casrlos Fuentes – Wola i fortuna
Amos Oz – Spokój doskonały
Julio Cortazar - Gra w Klasy
Mario Vargas Llosa - Miasto i Psy
Mario Vargas Llosa - Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki
Witkacy
Huxley m.in. "Nowy wspaniały świat"
Bracia Karamazow
Siergiej Dowłatow (Krótkie życie)
Michaił Kononow "Goła pionierka"
Lew Tołstoj "Wojna i pokój" , "Anna Karenina"
Justyna Minc, Paulina Pilch "Gdzie diabeł nie może... Dziewczyńska podróż dookoła świata. Z Warszawy lądem na Bali. Część 1”
Justyna Minc, Paulina Pilch „Gdzie diabeł nie może… Dziewczyńska podróż dookoła świata 2. Antypody - Ameryka Łacińska”
Borys Akunin – „Pelagia i biały buldog”, "Azazel".
Fiodor Dostojewski "Zbrodnia i kara" (jeszcze raz!),"Biesy","Idiota","Gracz", "Bracia Karamazow"
Rubén Gallego "Białe na czarnym"/"Na brzegu"
Nikołaj Ostrowski Jak hartowała się stal
Sorokin "Gołuboje sało" (w bezwzględnym i brutalnym tłumaczeniu :"Niebieski tłuszcz")
Sorokin "Kolejka"/"Lód"
Zygmunt Krzyżanowski "Powrót Münchhausena"
Wiktor Pielewin "Hełm grozy"/"Mały Palec Buddy"/"Generation P"
Ludmiła Ulicka "Przypadek doktora Kukockiego"
Dina Rubina "Syndykat"
Swietłana Wasilenko "Głuptaska"
Dina Rubina "Na słonecznej stronie ulicy"
Chuck Palahniuk "Podziemny krąg"
Zachar Prilepin "Sańkja"
Milan Kundera "Nieznośna Lekkość bytu"
Aleksander Sołżenicyn "Archipelag Gułag"
Markus Zusak "Złodziejka książek"
Stephen Hawking "Krótka Historia Czasu"
Louisa Alcott "Małe kobietki"
Jeffrey Eugenides "Przekleństwa niewinności"
Anna Frank "Dziennik"
Medaliony
Terry Prachett
Wojna polsko-ruska
Eragon
Trylogia Bourne
Sapkowski - Wiedźmin (jeszcze raz!)
Kiedy Słońce było Bogiem
Stara Baśń
5th Child
Świat Zofii
Imię Róży
Władca Much
Emilka
Lista Schindlera
Lot nad kukułczym gniazdem
Erin Morgensern "Cyrk Nocy"
John Allen Paulos "Analfabetyzm matematyczny i jego skutki"
Brian Tracy "Przemiana"
Stephen King "Łowca Snów"
Zygmunt Miłoszewski "Domofon"
Elif Safak "Pchli Pałac"
Tal Ben-Shahar "W stronę szczęścia"
Richard Paul Evans - Obiecaj mi
The Handmaid's Tale
Osobliwy dom pani Peregrine
Zmierzch
Juliet Grey „Maria Antonina. Z Wiednia do Wersalu”
Wojna światów
Kacper Godycki-Ćwirko - "Sprzedaj lodówkę i jedź dookoła świata"
Szymon Hołownia "Kościół dla średnio zaawansowanych"
Szymon Hołownia & Marcin Prokop "Wszystko w porządku. Układamy sobie życie"
Jonathan Carroll "Muzeum Psów"
"Niezbędnik obserwatorów gwiazd"
Biografia Heleny Rubinstein [1]
"Sztuka prostoty"
Paryski Szyk
Pilipiuk - Wampirza seria [1]
Ukryta Siła [1]
Sophie Hayes - Sprzedana [1]
George R.R. Martin - Taniec ze smokami
Przekleństwa niewinności mam pod innym tytułem - Samobójczynie. To moja ukochana lektura, o niebo lepsza od filmu. Ostatnio czytałam Wybór Zofii, świetnie napisana historia, stylem przypominami inną moją ulubioną powieść mianowicie Lolitę :3
OdpowiedzUsuńLolita jest świetna, film też bardzo lubię głównie ze względu na Jeremy Irons'a. Wybór Zofii chyba też powinien trafić na listę w takim razie.
Usuńświetne tytuły z chęcią przeczytałabym 3/4 podanych przez Ciebie książek
OdpowiedzUsuń"Stieg Larsson - Seria Millenium" i "Trylogia Larsson (Dziewczyna z Tatuażem)" jest na liście dwa razy ;) Chyba zwróciłam na to uwagę, bo książka mi się nie podoba (jako fanka Agathy Christie jestem zawiedziona intrygą).
OdpowiedzUsuń